Thursday 21 December 2017

Diskretionär vs systematisk handel


Diskretionära Traders Vs Systematic Traders Skillnaden mellan handlare som är beroende av sina instinkter och kartläsningsförmåga och de som är rena systemhandlare. handel informationsflöde. försöker förutse vad marknaden kommer att göra. är subjektiva läser de sina egna åsikter och tidigare erfarenheter i den nuvarande marknadsaktionen. handla vad de vill ha och ha lösa regler för att reglera sin handel. är vanligtvis mycket emotionella i sin handel och tar sina förluster personligen eftersom deras åsikt var fel och deras ego är skadad. Använd många olika indikatorer för att handla på olika tider. Ibland kan det vara makroekonomiska indikatorer, diagrammönster eller till och med makroekonomiska nyheter. De är mycket smak av månaden i det avseendet. har i allmänhet en väldigt liten tittlista över aktier och marknader för handel baserad för det mesta av tiden för deras kompetens på de marknader de handlar. handelsprisflöde. deltar i vad marknaden gör. är objektiva. De har ingen åsikt om marknaden och följer vad marknaden faktiskt gör, dvs efter den här trenden. har få men mycket strikta och definierade regler för att reglera sina poster och utgångar, riskhantering och positionsstorlek. är unemotional för att när de förlorar är det helt enkelt att marknaden inte bidrog till deras system. De vet att de kommer att vinna på lång sikt. Använd alltid exakt samma tekniska indikatorer för deras ingångar och utgångar. De ändrar aldrig dem. handla många marknader och handla sitt tekniska system baserat på priser och trender så att de inte behöver vara expert på grunden. Medan diskretionära handlare är upptagna med att försöka smälta på vad grundläggande nyheter och information betyder, tar systematiska handlare de signaler de får från den faktiska prisrörelsen på marknaden. Systematiska handlare tänker inte och förutsäger vad marknaden ska göra, de reagerar på vad majoriteten gör baserat på sina förutbestämda systeminmatningssignaler. För den genomsnittliga näringsidkaren är en 100 Mekanisk System Trader brukar maximera chansen att lyckas på marknaderna, särskilt om du använder ett historiskt bevisat lönsamt system. Om du tar bort känslor och ego ur din handel och kontrollerar din risk för att ruineras med rätt handelsstorlek och slutar förluster, har du sannolikhet för din sida att gå med i konsekvent lönsamma näringsidkare på marknaden. Källa: Stephen Burns 2 801 totalt antal visningar, 1 visningar idagAr du en diskretionär eller systemhandlare Uppdaterad 14 oktober 2016 Ett av de val som varje ny näringsidkare måste göra är att vara en diskretionär näringsidkare eller en systemhandlare. Diskretionär handel är beslutsbaserad handel (näringsidkaren bestämmer vilka branscher att göra baserat på nuvarande marknadsförhållanden) och systemhandel är regelbaserad handel (handelssystemet bestämmer vilka branscher att göra oavsett nuvarande förhållanden). Både diskretionär handel och systemhandel har potential att vara lika lönsamma, så beslutet bör göras baserat på näringsidkarens personlighet. Vissa näringsidkare kommer genast att kunna känna igen vilken typ av handel som är lämpligare för dem, medan andra handlare kanske behöver uppleva båda typerna av handel innan de kan fatta beslut. Diskretionär handel För och nackdelar Diskretionär handel är beslutsbaserad handel, där näringsidkaren bestämmer vilka branscher att göra, baserat på den information som finns tillgänglig vid den tiden. En diskretionär näringsidkare kan (och borde) fortfarande följa en handelsplan med tydligt definierade handelsregler, men kommer att använda sitt eget utrymme för att ta handeln och hantera det. En diskretionär näringsidkare kan till exempel granska sina diagram och hitta att alla deras kriterier för en lång handel har uppnåtts, men nekas att göra handeln eftersom volatiliteten för dagen är för låg och det är sålunda mycket sannolikt priset som vann nå vinstmålet för handeln. Fördelen med diskretionär handel är att den anpassar sig till nuvarande marknadsförhållanden. Du kan ha ett bra handelssystem, men om du vet att det tenderar att fungera dåligt när vissa marknadsförhållanden är närvarande, så kan du undvika handeln. Eller om du märker att din strategi har en tendens att fungera mycket bra under andra förhållanden, kan du öka din positionsstorlek något under dessa tider för att maximera vinsterna. Nackdelen med ett diskretionärt system är att många handlare är benägna att gissa sig själva. De kan faktiskt vara mycket dåliga för att bestämma när de ska handla och när inte, och därför skulle en mer systematisk strategi vara bättre. Diskretionära system är mottagliga för att näringsidkarens psykologi är för girig eller rädslös kan skada lönsamheten hos ett diskretionärt handelssystem. System Trading Fördelar och nackdelar Systemhandel är regelbaserad handel, där beslutet att göra handel baseras helt på handelssystemet. Systemhandelbeslut är absoluta och ger inte möjlighet att avstå från att göra en handel baserad på näringsidkarens skönsmässiga bedömning. Om kriterierna är uppfyllda, är handeln tagen. En systemhandlare kan granska sina diagram och hitta att deras handelssystemkrav för en kort handel har uppnåtts, så de kommer att göra handeln utan ytterligare beslutsprocesser. även om deras 34gut34 säger till dem är det inte en bra handel. System trading strategier kan ofta automatiseras eftersom reglerna är så tydligt definierade att en dator kan implementera dem på uppdrag av näringsidkaren. När ett datorprogram har utvecklats för att känna igen när krav på handelssystem har uppfyllts kan programmet göra handeln (inklusive inmatning, hantering och exit) utan att någon näringsidkare involverar sig. Fördelen med systemhandelsstrategin är att den inte är mottaglig för den psykologiska lusten hos näringsidkaren. Systemet tar alla affärer, oavsett näringsidkarens känsla. Nackdelen är att en systematisk handelsstrategi inte är särskilt adaptiv. Handlarna tas alltid så länge som villkoren är uppfyllda, vilket innebär att även i ogynnsamma förhållanden kommer handlarna att tas. För att hjälpa till att lindra detta problem kan fler regler läggas till systemet, även om det ofta resulterar i att även vissa vinnande affärer skärs ut. Är du en diskretionär eller systemhandlare Diskretionär handel och systemhandel har samma mål: tjäna pengar. Även om de uppnår det på något annorlunda sätt, och båda har för-och nackdelar. De två systemen kan till och med göra många av samma branscher, men man kommer troligen att vara bättre anpassad till olika personligheter. Diskretionär handel är mest kompatibel med näringsidkare som vill ha kontroll över varje handelsbeslut (posten, sluta förlusten och utträdet). Diskretionära handlare känner sig ofta obekväma när de tänker på att ge fullständig kontroll över sin handel till ett datorprogram. Diskretionära handlare har ofta bakgrund i konstnärliga ansträngningar, såsom skrivning och trädgårdsarbete. Diskretionär handel vädjar dock också till handlare med kontrollerande personligheter, och de som gillar att vara i kontroll i de flesta aspekter av sitt liv. Diskretionär handel är också för människor som bara vill anpassa sina affärer till nuvarande marknadsförhållanden. Systemhandel är å andra sidan mest kompatibel med handlare som vill ha kvaliteter som snabbhet, precision och noggrannhet i sin handelsstrategi. Systemhandlare har inga problem med att låta ett datorprogram göra sina handelsbeslut, och kan till och med värdera känslan av minskat ansvar som detta tillåter. Systemhandlare har vanligtvis logiska personligheter, och har ofta bakgrund i områden som datorprogrammering och matematik. Kombinera diskretionär handel och systemhandel Det är möjligt att vara en diskretionär näringsidkare som använder systemhandel, men det är inte möjligt att vara en systemhandlare som använder diskretionär handel. Till exempel kan en diskretionär näringsidkare följa ett handelssystem för sina poster och ta varje handel som systemet identifierar, men sedan hantera och avsluta sina affärer med eget gottfinnande. En systemhandlare har inte det här alternativet eftersom de måste följa sitt handelssystem exakt. Om en systemhandlare någonsin avviker från sitt handelssystem (även för en enskild handel), har de blivit en diskretionär näringsidkare snarare än en systemhandlare. Systematisk handel mot diskretionär handel Jag tyckte att det skulle vara intressant att starta en liten diskussion om två grupper av handlare. Jag är mig själv mer en systematisk näringsidkare, eftersom jag är en troende på tydliga regler. Men jag måste erkänna min handelsstil har vissa diskretionära element Jag tycker att framgångsrika Traders alla följer regler, oavsett om de är systematiska Traders eller diskretionära Traders. Den dåliga systematiska Trader har regler som inte är bra. De dåliga diskretionära Tradersna verkar gynna inträdet som orsakas av girighet och en utgång som orsakas av rädsla, vilket är liknande att det inte finns några regler eller nära relaterade till spel. Den bra systematiska Trader har en bra uppsättning regler, men den goda diskretionära Trader är mer flexibel och kan anpassa sig till sin nya miljö. Så i slutet av dagen verkar jag tycka att det handlar om att utveckla rätt regler. Det kan kanske vara vår nästa diskussion. Jag hatar att vara så bred i mina uttalanden, men jag har kommit att tro att något system som har diskretionära element (även mindre) är avsedda att misslyckas på lång sikt. Antalet personer som kan utöva tillräckligt med disciplin och självkontroll för att få dem att arbeta är väldigt, mycket små. Dessutom tror jag att de bästa handlarna använder system som är mycket långsiktiga, mycket tråkiga. och mycket lönsamt Id måste starkt vara oense med att se hur de kvotmässiga hundarna, de handlare som arbetar vid banker brukar använda diskretionära handelsstilar beroende på grundläggande faktorer. Jag pratar inte om algoritmiska handlare eller till och med de som hanterar derivat som alternativ etc. Men spotexexhandlare baserar vanligtvis sina affärer på långsiktiga grundläggande åsikter och går bara in på tech. signaler. När det gäller dessa bästa handlare som handlar på lång sikt tvivlar jag på att många av dem är villiga att placera en långsiktig position utan åtminstone en minimal uppfattning om vilken riktning den grundläggande trenden är. Jag hatar att vara så bred i mina uttalanden, men jag har kommit att tro att något system som har diskretionära element (även mindre) är avsedda att misslyckas på lång sikt. Antalet personer som kan utöva tillräckligt med disciplin och självkontroll för att få dem att arbeta är väldigt, mycket små. Dessutom tror jag att de bästa handlarna använder system som är mycket långsiktiga, mycket tråkiga. och mycket lönsam Du måste ompröva denna uttalande kompis. Anställd feb 2006 Status: Blah blah blah 1.412 Inlägg Longtobefrees svar är inte otypiskt för någon som försöker hitta sig (om än han verkar vara obestämd av någon form av falsk modesty), han har rätt om vissa saker och inte om andra. Vad det påminner mig om är hur mycket tid under resan man utgör en uppsättning övertygelser om vad som fungerar, bara för att få dem att dra ner tegelstenen genom tegelstenarna på marknaderna. Jag vet att jag har kommit fram till sådana slutliga slutsatser många gånger bara för att möta besvikelse. Kanske är det här ett ämne för en annan tråd. I tråd med tråden såg jag bara konkreta bevis på den långsiktiga lönsamheten hos en handfull oberoende handlare, och ingen av dem postar här. Från vad jag vet om vad de gör, tänker de på olika sätt helt ortogonalt mot vad de flesta tycker om handel, till exempel, de flesta konsultar inte kartor för att göra handelsbeslut, tänka på det för ett tag. Brytningen av en våg kan inte förklara hela havet. Anställd dec 2006 Status: Fundamental Technical Trader 118 Inlägg Min uppfattning om vad som gör en näringsidkare framgångsrik är att han eller hon har en uppfattning om vilken riktning marknaden är mest sannolikt att gå (troligtvis inte definitivt. Det är trots allt ett spel av sannolikhet) oavsett vad som händer i diagrammen. Det är därför som vissa handlare i stora banker kan handla lönsamt på lång sikt utan att ens titta på tekniska lösningar, förutom kanske prisnivåer. Nu när du kan förutsäga marknadsriktningen med rimlig noggrannhet (som i över 50 factoring i spridningen eller kommissionen) kommer tekniska triggare och pengarhantering att spelas in för att maximera vinsten. Men nyckeln är att bestämma marknadsriktningen och sedan använda technicals i samband med det, inte tvärtom. Hur förutser du marknadsriktningen en noggrannhet på över 50 Fundamentals. Räntedifferenser, ekonomiska utsikter för båda länderna i ett valutapar, marknadsmoment etc. Med andra ord diskretionära utgångar baserade på grundläggande faktorer. Id måste starkt instämma i att se hur de kvotmässiga hundarna, de handlare som arbetar hos banker brukar använda diskretionära handelsstilar beroende på grundläggande faktorer. Jag pratar inte om algoritmiska handlare eller till och med de som hanterar derivat som alternativ etc. Men spotexex baserar sin handel på långsiktiga grundläggande åsikter och går bara in på tech. signaler. raders u När det gäller dessa bästa handlare som handlar på lång sikt tvivlar jag på att många av dem är villiga att placera en långsiktig position utan åtminstone en minimal ide om vilken riktning. jag andra här. Jag har sett dessa killar i aktion. Jag har även pratat med några av dem om system och de sörjer sig för mig och gav mig den irriterande patroniserande smirken (freakin gjorde mig ledsen). men ja, de antingen handlar baserade på kortsiktiga saker som räntor eller vad som helst, eller de tar en långsiktig grundläggande riktning och handlar på kort sikt inom det. hej, jag har sett några killar köpa en valuta bara för att de kände sig som den. om det inte är diskretionärt, har jag ingen aning om vad som är. men det är de stora killarna. De har antingen många års erfarenhet eller utbildas av personer med många års erfarenhet. Vanliga detaljhandeln har inte den lyxen, så för en detaljhandlare är det bra att ha regler är en bra satsning tills du har handlat i 5-10 år. på den tiden borde du ganska mycket veta marknaden och du kan handla men det du vill ha. När det gäller min omröstning om ämnet måste jag luta mig till systematiskt. det är bara det sätt jag är en mer logisk, resonemangstyp av person. Ett par av killarna jag jobbar med är sanna diskretionära handlare tho. De använder inga regler alls för några av sina affärer (skrämmer skiten ur mig). så jag tror inte att det finns ett specifikt sätt som fungerar för alla. gå med vad som fungerar för dig. Kommersiell Medlem Anställd Jan 2007 1.063 Inlägg Även om jag helt och hållet håller med din logiska och systematiska inställning till handel och insamling av data. Det finns några hål som inte kan fyllas i detta tillvägagångssätt. Jag säger bara det för att göra dig eller andra medvetna om att jag inte gör vad du gör. Diskretion om rationell eller irrationell kan inte kvantifieras, eller kan du se det emperiskt (utom som ett mått på ditt kontosaldo). När demontaz bestämmer sig för att handla endast i en riktning använder han sin analys av marknaden ur hans synvinkel. En annan näringsidkare som gör samma sak kan välja den motsatta riktningen, ännu en annan kan välja att inte delta. Varje näringsidkare har samma tre val, och vidare kan varje näringsidkare välja olika under vad som verkar vara identiska situationer på marknaden. Denna typ av variabel och beslutsprocessen som sker i människans hjärna kan inte mätas, programmeras eller kvantifieras även av de bästa experterna. Multiplicera detta med antalet personer (ännu en variabel) som deltar på marknaden vid varje tillfälle. Jag vågar säga att det inte spelar någon roll hur långt du testar dina data och quotknowquot ditt system fungerar, det kommer en tid när du använder ditt eget utrymme att komma in, hantera eller avsluta en handel som inte passar in i de söta reglerna vi alla gillar att hänvisa också. Därför kommer denna diskretion att skingra din quotrealquot-data. Även om det är bra att kontrollera ditt system för en EDGE på marknaden, lita inte på det för tungt. Den mänskliga variabeln måste redovisas och det är en variabel som inte kan kvantifieras eller upprepas. Istället övar du beslutsfattande. papper handlar din metod med ett demokonto. Lägg sedan citrealquot-pengar på linjen med hjälp av mikropartier och använd sedan ditt eget utrymme för att fatta besluten om kvoteringskvoter varje dag. När du är övertygad kan du fatta bra beslut från en quotneutralquot tänkesätt VARJE gång du sätter dig ner vid datorn, så är du redo att börja handla större partiformat och göra någonsin ökande summor pengar. min personliga åsikt om ämnet är att du bör lära dig marknaden först och sedan ställa in dina regler för att följa vad marknaden gör. Först av allt tack för komplimangen, uppskattar jag det väldigt mycket. Jag håller också med ovanstående premiss, först läser marketquot. Men för många av oss (och jag räknar mig bland dessa) ser vi bara på marknaden och ser bara prisåtgärder, verkar som slumpmässigt buller. För mig var det enda som hjälpte mig att känna igen mönster i marknadsbeteende var indikatorer. Jag håller också med om att förlita sig enbart på indikatorer kan vara dödlig för ditt handelskonto, som det var att gruva. Det finns emellertid de av oss som fortfarande kämpar för att quotfeelquot marknadsflödet och indikatorer ger oss ett rationellt sätt att identifiera beteendemönster på marknaden. När vi väl kan quotseequot marknadsbeteendet kan vi koncentrera oss på att hitta repeterande mönster som har stor sannolikhet för framgång. Denna process, samtidigt som den är väldigt lång, introducerar oss också för begreppet mänskligt beteende på marknaden när vi tittar på några mönster som rysas, medan andra håller sanna. Under denna process blir ett oföränderligt faktum allt tydligare. Det finns inget mönster för mänskligt beteende, bara sannolika resultat. som quotsciencequot av psykologi. Ibland finns det absolut ingen förklaring till aberant beteende (ex: Jeffrey Dahmer), men det förekommer fortfarande, och oftare än vi vill känna igen. Det är här att vårt utrymme för skönsmässig bedömning spelar en stor roll, eftersom sannolikheten leder oss i en riktning, medan den kvotutsatta känslan säger något helt annat. Svaret RISKHANTERING. När jag någonsin får den kvitton små voicequot på baksidan av mitt huvud, börjar jag minska risken i min handel. Stram stopp, eller gå in med en mindre position OCH ett snabbare stopp. Hittills har det fungerat bra för mig. Återigen är detta inte perfekt och det är säkert en av de saker som inte kan mätas eller programmeras. Det är bara. Detta tror jag är en av de mest värdefulla färdigheter som man måste utveckla som en näringsidkare, och när den är fullt utvecklad, JA, behöver du inte ett diagram att quotknowquot när eller vilken riktning som ska handlas. Jag arbetar fortfarande med det.

No comments:

Post a Comment